mandag 3. mars 2008

Første innlegg

Så hendte det mæ og! Jeg oppretter min første internett journal, og blir "blogger"!
Man kan jo ikke akkurat unngå å bli revet med i det dragsuget som er dagens teknologi. og jeg bøyer meg herved i støvet, eller skal æ si støvlan, og bukker under for den amerikanske drømmen virkeliggjort gjennom web'ens massemedium ;-)
Men nok visdomsord fra gammel kones mund.

La mæ presentere mæ sjøl;

Mitt navn e Anne-Jorunn, etternavnet lar vi være anonymt (man veit jo aldri kem som luske rundt hjørnet der ute, he he). Æ er ei ungdommelig jente, bosatt nord i norge. Jeg har drevet småbruk i mange år, men min store lidenskap i livet, og største beskjeftigelse har vært å oppdra en herlig ungeflokk. Man burde fått utmerkelsesmedlajer for mindre! (eller det er vel nettopp det man gjør, he he ;-))
Jeg driver også med oppdrett av Norsk skogkatt, American Raggdoll, og ein å anna blanding! *Le*. Jeg trives i naturen, gjerne i ei jolle på sjøen med lett ruskevær rundt meg, svart kaffe på kanna, og stillhet til å meditere og filosofere over livets gang. Æ har og ein lidenskap for reising. Gjerne til vårt vakre (og etter mi meining overlegne) naboland Sverige. Der kan æ bruk ukesvis på å oppdag ukjente stier, og mannfolk *blunke*. Det var like over grensa at æ møtte Kent, en mann æ i mange år har levd i et monogamt forhold me, tross i utstrakt geografisk avstand. Vi har det trivelig når vi er ilag, og trivelig når vi er fra kvarainner. Som æ pleie å si :-)





Kent





Jeg har ei datter fra tidligere forlovelse, Randi, og ho har gitt mæ to nydelige barnebarn.






Randi og Børre







Her heime har æ også tatt til mæ ei jente gjennom fosterfamilieordning, Solgunn, som e et lyspunkt i livet mett. Som æ e i hennes.




Solgunn






Men no avslutte vi krønikerskrivinga mi for i dag. Meir kommer seinere *smile*
Hjertelig
Anne-J.

Ingen kommentarer: